הלכה
לשון הרע בחוות דעת על חנות באינטרנט  | הרב אברהם קורצוויל
שאלה: לרב קורצוויל שליט"א נקנה מוצר דרך האינטרנט והיה עיכוב בהזמנה או חוסר של מוצר מפורסם באתר קיים מנגנון של חוות דעת הלקוחות מהחנויות וטיב השירות,במקרה זה של שירות לקוי האם מותר להעלות את חוות הדעת באתר כשברור שזה חוות דעת שלילית ולמורת רוחם של בעלי החנות או יש מקום לדמות את זה במידה מסוימת למילתא דעבידא לאיגלויי (לא בדיוק), להסיר מכשוול מאחרים, ובמידה מסויימת בעלי החנות היודעים שהחנות מדורגת באתר יודעים מראש ומוותרים על הזכות למחות וזה דרך העולם

תשובה:

לדעתי אכן מותר לכתוב חוות דעת באתר, וזה בהסכמת החנות, אבל אסור לכתוב מסקנות . כלומר מותר לכתוב שאני לא מרוצה כי היה עיכוב בהזמנה. אבל אסור לכתוב שהחנות לא טובה.

המשך שאלה:

אתרים אלו מבקשים בצורה מובנית לדרג את החנות בדירוג 1-5 כך שמחד אין חוו"ד החנות טובה אך יש נתינת ציון לחנות מבחינתי כלקוח בין 0-100 האם במצב זה מותר לדרג החנות

 

תשובה:

נראה שכן, כאמור, החנות נכנסה לאתר אדעתא דהכי.